onsdag, februari 23, 2011

Semlor och möten

Sicken intensiv start på första veckan efter lovet. Sportlovet var välbehövligt, även fast det inte blev mycket till lov då jag både sände radio två tidiga mornar och agerade jury och fotograf under Event & Ungdomcentrets musiktävling Rockkarusellen i Alingsås. Mycket nöje. Väldigt roligt!
Igår, tisdag, var det intensivt från första stund då jag agerade programledare i videogruppens nya projekt. De ska göra ett ungdomstv-program med olika teman och jag har blivit utnämnd till programledare, vilket är mycket roligt då just TV är något jag inte pysslat så mycket med. Det var mycket att tänka på då man skulle byta och hitta rätt kamera att titta in i osv.
Liridon från fotogruppen fick vara Popcornliri och visa hur man poppade popcorn i programmet som idag handlade om bio och film. Mycket nöje!


Daniela och jag pratade semlor i dagens avsnitt av Radio Media Alströmer.

Direkt efter inspelningen av tvprogrammet, kl 12:00 hoppade min kompis Daniela och jag in i en radiostudio och satte igång att köra direktsänd radio från Radio Media Alströmer 98, 6 mhz. Vi sänder live varje måndag, tisdag och torsdag. Den här gången pratade Daniela och jag om semlor och bakverk. Vi ringde bl a upp en tjej som hette Pernilla och jobbade på Ljungblads Café i Alingsås. Hon berättade mer om nya, traditionella och konstiga semlor som hon stött på genom åren.

Två timmar senare kunde vi lämna radiostudion. Lite trötta, men ganska nöjda med sändningen. Vi sa hej då till varandra och fortsatte genast vidare till nästa möte på Alingsås Tidning.
Jag har inte berättat det här för så många ännu men...
jag ska faktiskt hoppa av Attention och tidningen. I alla fall ett tag. Jag känner inte riktigt att jag har samma gnista, lust och vilja längre som jag en gång hade. Dessutom har jag sjuttiotolv andra projekt på gång nu, det går inte att göra allting på en och samma gång. Jag tror att jag gör rätt i mitt val och hoppar av just nu.
Det blev ett fint avslut på tidningen. Mina attention-kollegor, chefen Markus och jag hade det jättetrevligt och kul. Skrattade, flabbade, tramsade samtidigt som vi kom på nya artiklar till kommande nummer. Eller, tja... då kommer ju naturligtvis inte jag vara med. Mitt sista bidrag till Attention publicerat i fredagens tidning av Alingsås Tidning. Kolla in det vettja!

Ytterliggare två timmar senare, när klockan var närmare 18:00 satt jag på ett tåg vidare mot Partille. Där väntade ännu ett möte,
men den här gången med alla góa dubbelåttor på Radio 88.
Jag och min chef Ulf var först på plats. Jag drack kaffe och Ulf åt en bit mat. Eller, okey... jag åt lite av hans klyftpotatis också. Det var gott.
Teknik, annonsörer, nya programledare, "har alla fått nycklar?" osv diskuterades. Jag kunde tyvärr inte medverka under hela mötet då jag hade bussar och tåg att passa. Dessutom var det skola dagen efter. När klockan var strax över 21:00 lämnade jag gubbarna och tackade för mig, satte mig på en buss och åkte vidare mot tågstationen för att ta tåget tillbaka mot Alingsås. Det blir mycket kollektivtrafik i vardagen. Men jag gillar't.

När klockan var 22:30 somnade jag gott i min säng. Zzzz...


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena! Vi kommer sakna dig på Attention!

Tänkte bara kolla om ni vet att 88 är ett gammalt nazi-märke? Står för HH - vad det betyder förstår du nog :P Någon från expo berättade det i skolan... :)

// Jonatan

Ps: trevlig blogg :)