fredag, februari 25, 2011

Tidig morgon på Radio 88


I torsdags ringde mitt alarm klockan 03:30. Ännu en arla med morgonradio på Radio 88.
Laddade upp med russinfrulle.

Kolla in mitt rum! Nya gardiner av tjocka och långa scarfar i indiska och starka färger.
Riktigt fräsigt om jag få säga det själv. All eloge till min mamma!

När klockan var 06:30 satt mamma (som hade skjutsat in mig till stationen) och jag och drack kaffe i studion. Jag älskar min mamma. Hon är bäst. Hon har lärt mig allt jag kan. Så, om ni lyssnar på mig och mitt program och tycker om den musiken jag spelar - det är morsan som lärt upp mig. Utan henne hade jag inte kunnat ett skvatt.

Tummen upp för ljuv musik!

Efter min sändning på radio käkade jag lunch med min chef på radion, Ulf. Pratade, skrattade, diskuterade musik, 60-talet och teknik. Trevligt.
När klockan var närmare 13:00 tog en mycket snabb visit på CD-centralens i Göteborg. Det blev inget köp. Kollade mest lite löst.

Jag var trött när jag kom hem. Somnade gott i min säng redan 18:30.
Det här var sista gången jag hade morgonprogram, eller i alla fall för den här gången. Den 1 mars kommer nämligen den riktiga programledaren för tisdags- och torsdagsmorgonsändningarna hem. Bob har varit i USA i närmare en månad, men nu så... nu är han tillbaka!
Vi får se om det blir några mer morgonsändningar för min del. Det har varit fruktansvärt roligt och jag är oerhört glad och tacksam för alla fina mail och telefonsamtal jag fått under sändningarna. Fred och kärlek till er, ni är bäst!

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: