söndag, februari 27, 2011

Coffesmoke


Frukost...


...sen var jag redo att möta göteborgs gator och torg ännu en gång.
Jag hade bestämt möte med min vän Joacim på centralstationen i stan.


Laddadae min Mp3-spelare med ny musik och tog därefter bussen mot Alingsås...


...där jag satte mig på ett ovanligt tomt tåg vidare mot Göteborg.
Det kändes verkligen "Sunday bloody sunday" i luften. Väldigt tomt, grått och rått överallt.


All kärlek är bra kärlek. Finns även på smutsiga tågrutor.


Joacim!
Vi tog en fika på ett fransk café kring drottninggatan och jag fick lära mig att "coffesmoke" var väldigt populärt där bland Joacims kompisar. Kaffe och cigg, kort och gott.
Jag använde förmodligen caféets alla servetter då jag försökte äta en tonfiskbaguett så graciöst som möjligt. Fick tyvärr ingen bild på det, men det kanske var lika bra, så klibbigt och kladdigt som det var.


Vi pratade och tjatade om det mesta. Hann även kolla in lite skivor på CD-centralen (jag är stammis där numera) innan han skulle möta upp ett par andra kompis och gå på bio, och jag hoppa på mitt tåg tillbaka till Alingsås.
"Kram, hej då, vi ses snart igen!"
Imorgon börjar en helt ny dag med nya möten, uppdrag och utgångar. Men det tar vi då...

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: