fredag, februari 18, 2011

När man jobbar 20 timmar om dygnet



Klockan ringde 03:30 igårmorse. Mot morgonradio i Partille.
Men först! Russinfrulle. Släng på lite hasselnötter och mandlar så är morgonen räddad.



När klockan är 06:30 är jag på plats i Sävedalen och Radio 88.
Man har redan skaffat lite rutiner när man kommer dit. Slår på allting, tänder upp, laddar kaffet, gör ordning spelningslistan och letar fram lite musik...
Somliga har det bra.


Knappar och rattar det är meningen man ska ha koll på under tiden man sänder.
Telefon, musikspelare, mikrofon, cd-spelare....hej hå.


Robban och Ville från Rocknight har målat av sin tredje sidekick i trion; TG,
eller Torgny med det Svettiga Ansiktet .

Klockan 13:00 var jag färdig med mina program i radion.
Folk ringde in som bara den och önskade låtar. Heta linjen nästan, men oh så kul det var!
När jag släckt ner och diskat mina kaffekoppar låste jag dörren om mig och gick vidare mot bussen för att åka vidare.
Tanken var att mamma och Louie, som skulle handla på IKEA under tiden jag sände, skulle komma och hämta upp mig när de var klara. Det blev aldrig så. Klockan gick och jag insåg att jag aldrig skulle hinna hem emellan radion och mitt jobb på Event & Ungdom i Alingsås jag hade senare på kvällen.



Jag skulle fotografera band under den pågående musiktävligen Rockkarusellen på Alingsås Event & Ungdom-center. För att ladda batterierna och bli fit for fight käkade jag lunch; sushi.



Det blev en tidig morgon och sen kväll. Fullt upp hela dagen lång!
När jag slängde mig i sängen 23:30 började jag genast drömma och prata i sömnen.
"Jaså du vill ha den låten...", "Mmm...", "Aoh...", "Snart så...".
Herregud. Det här med radion är lite speciellt för mig...

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

1 kommentar:

Kajsa sa...

dina frukostar ser alltid så himla goda ut :)