fredag, augusti 19, 2011

Working up a sweat

Dricker snabbkaffe och jobbar.
Håller just nu på att ta fram bilder till min kommande fotoutställning (mer info inom kort). Jag har kopplat in min externa hårddisk och går sakta men säkert igenom de hundratals bilderna jag har i de lika många olika mappar. Det tar tid, men nog är det kul att titta tillbaka på bilder. Vissa bildmappar har jag knappt kolla i, så när man hittar en bra bild där i man inte sett för så blir man lite glad.






The Bjorn, Potatisfestivalen i Alingsås.
Precis när skolorna hade stängt, studenten städats bort och juni precis hade tagit sin början. 2011. Jag gjorde ett reportage för Alingsås Tidning med massa bilder från kvällens spelningar på Stora Scenen.



Hardcore Superstar spelade på Götaplatsen under förra årets Kulturkalas i Göteborg.



Vårat första besök på Truckstop Alaska på Hisingen. Sen-sommaren i fjol.
Gordon Fights spelade och jag blev ett fan.



Ett par kompisar i bandet Ragdoll Shout. De spelade på en mini-festival mitt ute i ingenstans får två år sedan. Trots den ljumna responsen på den lilla publikskaran som hängde framför scenen levererade Foffe och Co. en minnesvärd show. Bilden är föresten tagen med min gamla digitalkamera. Ännu hade jag inte vågat gå över till systemkameran.



Från Graveyards releasefest för senaste albumet Hisingen Blues. För övrigt var det första gången jag var på Nefertiti; ett ställe jag vill och tänker besöka fler gånger.
Fantastiskt bra spelning var det också.



Timo Räisänen. på Göteborgs Kulturkalas förra året. Fantastiskt kul att få stå i diket och plåta band och artister under flera intensiva dagar i regn, sol och blåst i världens bästa stad.


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine


1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.