onsdag, augusti 03, 2011

Working on a dream

Den här onsdagen skulle jag in till i Göteborg. Jag skulle...eller...tja, att kalla det arbetsintervju känns lite fel, men det är det närmaste jag kan jämföra det med.

13:10 satt jag på en buss mot Alingsås. Lyssnade på det här och det här. Det sistnämnda händer inte alltför ofta. Blev lite förvånad själv över att hitta albumet i min mp3-spelare.



Träffar en Karolina på bussterminalen i Alingsås. Hon hade varit hos sin pojkvän och skulle nu "flytta hem igen". Vi bytte några ord innan vi hoppade på varsitt fordon mot olika håll.



Landar i Göteborg strax innan 15:00. Äter lunch på salladsbaren Paprika och strosar sedan omkring på gatorna i stan.
Träffar David från Movements av en slump. De ska spela på Uddebofestivalen, mitt ute i skogen i ingenstans, på fredag. "Där hönsen sprätter fritt" står det på festivalbeskrvningen på hemsidan.



Klockan går. Några minuter till godo innan mitt möte kliver jag in på Prickig Katt, en störtskön affär på magasingatan i stan. Mittemot Nefertiti, typ.
Damen i kassan pratar i telefon när jag kommer in. Jag går vidare i butiken, men när jag vänder mig om står hon helt plötsligt där igen.
"Gud vilken tjusig väska du har! Vad har du fått tag på den?" frågar hon. Jag tackar och berättar att jag hittade den på vinden där hemma för ett tag sedan.
"Nä? Nej men gud! Göörtjusig var den!"

Jag köper inget i affären, trots att jag gärna hade velat. Istället går jag till mitt möte.
Ett möte som tar knappt 30 minuter.



Åker nästan direkt hem efter mötet. Landar i Sollebrunn igen strax efter 18:00. Trött, men ganska glad.
Där hemma värmer mamma upp lite mat från middagen; älgfärsbiffar, stekt svamp och lite potatis.



Bodil låg och var söt i sängen.

Så... det var min onsdag det.



Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: