onsdag, augusti 31, 2011

Slip inside this house



Mamma väckte mig strax efter 07 imorse.
Vi åt frukost i stillhet och tystnad. Mamma läste tidningen. Jag själv satt och funderade över mina frukostvanor. Jag kanske borde byta stil snart?



Vi åkte bort till Bagghultet, Louies gård. Om två dagar ska jag ha min allra första fotoutställning där under Konstanten.



Det är fortfarande mycket som ska förberedas. Städas, flyttas, målas och liknande.



Louie var borta i Göteborg på andra uppdrag, så mamma och jag fick klara oss på egen hand.



Här, i ett gammalt hus som byggdes i början av 1800-talet, ska mina verk hänga.



Jag började riva ner lite tapeter. Det var typ fem lager av olika blomster-tapeter.





Lite sällskap då jag borstade och soppade inne i stugan.




Den som är nyfiken på mina bilder och Bagghultet är välkommen att besöka gården mellan den 3-4 september, kl 11:00 - 18:00. För mer information, gå in på Konstantens hemsida, eller läs det här inlägget.








Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

1 kommentar:

Hildas hem - Sofia sa...

Det där blir ju skitläckert! Underbar lokal!
Idag har vi hängt hela utställningen i ruinen. Det blev också riktigt fint! :)