torsdag, oktober 28, 2010

Kim Fransson på Farmor Klang, Alingsås


Häromdagen berättade jag om att jag fick ett uppdrag från Alingsås Tidning.
Jag skulle få intervjua musikern Kim Fransson. De allra flesta känner nog till honom från tv4:as Made in Sweden som fick för något år sedan. Själv blev jag bekant med honom när jag såg tv-serien Upp Till Kamp som gick på SVT för några år sedan. Redan då blev jag impad. Jädrar i min låda, säger jag bara.

Intervjun gick bra. Kim var lätt att prata med. Fruktansvärt snäll och artig. Vi pratade media, Made in Sweden och hans förebilder; Small Faces, Beatles och Stones bland annat.



Jag tycker definitivt... eller nej, inte tycker - det är en order! Ni ska lyssna mer på Kim och hans musik. En av Sveriges, utan tvekan, bästa sångare.
För att lyssna på soundtracket till Upp Till Kamp, där han medverkar, kan du lyssna här: Mattias Bärjed – 99 Pounds och Mattias Bärjed – Frisco, som är två av låtarna i serien där han sjunger.



Inga kommentarer: