söndag, oktober 17, 2010

Trummor & Orgel

Jag tänkte berätta lite om min helg...



I fredags åkte jag och Louise in till Göteborg för att besöka Jazzhuset. Duon Trummor & Orgel skulle spela där med Ebbot från Soundtrack of Our Lives och Magnus Carlsson från Weeping Willows. Jag var på gott humör och ganska pigg, trots att jag gått i skolan från 08:00 till 16:00. Kändes sådär, men som sagt - det gick bra ändå och jag var fit for fight for da Jazzclub in Gothenburg!

Vi hade aldrig besökt Jazzhuset tidigare, så därför var det lite tveksamt hur vi skulle hitta dit.
"Äh, jag hittar nog! Det löser sig." sa jag och Louie hade inget annat val än att lita på mig.
Efter att jag råkat lura iväg Louie kring Vasaplatsen lyckades vi slutligen hitta till Jazzhuset strax efter klockan 21:00. Då var det ganska tomt på folk. Ebbot var iallafall där. Han sprang runt, fram och tillbaka. Testade rökeffekter, bytte låtar och fixade uppe på scenen.





Kvällens support, Caviare Days (www.myspace.com/caviareDays) började lira runt 23:00. Ganska nice musik. Kul med stämsång och fiol också.



När klockan var tolv entrade kvällens huvudpersoner scenen.
Fantastiskt bra.
Vi dansade, skrattade och hade gööörskoj framför scenen.
Jag var så glad. Louie va glad. Han va glad. Hon va glad.
De va glada. Vi va glada.
Alla va glada!
Och tja, varför skulle vi inte vara det?





Ojojoj, det var så bra och vi hade så kul! Så kul att vi missade sista tåget hem, som gick 03:15. Som tur var träffade vi en polare som vi kunde sova över hos honom över natten i Majorna.
Efter lite te-drickande, genomgång av hans gigantiska skivsamling och tv-tittande kom vi i säng runt klockan 05:30...


Well, Det blev mer ett bildspel än en utförlig tillbaka blick.
Vill ni höra mer av Trummor & Orgel kan ni kolla in www.myspace.com/trummorochorgel. Mycket, mycket bra.
Gå inte än!
Igår lördag var vi på Truckstop Alaska där Troubled Horse och Graveyard lirade.
Kolla in nästa inlägg, vettja!

Inga kommentarer: