tisdag, oktober 19, 2010

Troubled Horse och Graveyard på Truckstop Alaska

Ett inlägg fullspäckat med bilder och text om lördagen på Truckstop Alaska i Göteborg.

Klockan 20:00 satt jag och Louie på tåget igen mot Göteborg. Den här gången hade vi med oss hennes pojkvän Bison också. Jag var eftertrött, men pratade ganska mycket och deltog i diskussioner bra. Imponerad av mig själv att jag var såpass pigg och fräsch ändå.
Vi landade i Göteborg 45 minuter senare. Satte oss mot en buss som tog oss vidare "mot andra sidan" av Göteborg, nämligen Hisingen. Det var kallt ute. Det gjorde mig trött och grinig. Dock fanns det ett gäng afrikaner på busshållplatsen som var desto piggare och gladare. Trots att jag inte förstod vad de sa eller skrattade åt, så skrattade jag också. De dansade, gapade och skrattade ännu mer. Kul att titta på.


Jag och syrran besökte Truckstop Alaska för tredje gången. Vi är nybörjar på placet, men trots det så känns det faktiskt ganska tryggt att komma in och hänga av sig i garderoben. Utan tvekan är det de snyggaste stället jag hängt på. Julbelysning med färgglada lampor, snygga graffittimålningar på väggarna, gamla, antika secondhand-möbler, affischer och posters överallt och faens hans moster. Skitsnyggt är det.
Det var smockat med folk i lokalen, och det blev bara fler och fler. Vi lyckades hitta ett hörn av lokalen där vi satt och drack och tjötade. Hade introtävling med musiken som Dj:n spelade.
"YARDBIRDS!!!"
"NEJ! JAG VET! ÅH VAD HETER DEN NU IGEN?!?!?"
typ. Som det brukar gå till. Om inte annat är det väldigt roande att titta på Louise engagemang i tävlingen.





Första bandet Troubled Horse gick på scenen någon gång vid 23:00. Jag diggade musiken. Garagerock. Dansade och tog ett par bilder. Gitarristen John Hoyles spelar dessutom i Witchcraft (http://www.myspace.com/witchcraftswe) och The Spiders (http://www.myspace.com/wearespiders), som jag syrran faktiskt kollade in på Henriksberg i Göteborg tidigare i somras.
Sångaren hoppade ut i publiken och gav en Status Que-jacka till sångaren i Horisont (http://www.myspace.com/horisont). Det är nästan inavel bland de där rock/psykedeliska Myspace-banden från Örebro och Göteborg. Alla hör ihop.
"Ju mer vi är tillsammans, ju gladare vi blir!"
Vill ni höra bandet Troubled Horse kan ni alltid kolla in deras myspace - http://www.myspace.com/troubledshoes.





Troubled Horse försvann och in på scenen kom istället Truckstop Alaskas husband(?) Graveyard. Jädrar vad mycket folk det blev framför scenen. Det var redan mycket under Troubled Horse, men nu var det ännu mera. Folk passade platser till varandra framför scenen. Jag stog bakom en kille, troligtvis inte från Sverige. Hade en tjock väska med mina kameragrejer i som då och då råkade slå till hans bakdel. Han tittade på mig då och då när väskan slog i honom och efter tredje gången sa han:
"Why are you touching my butt all the time?" och såg lite borta ut.
"Oh, sorry - It's my bag!" sa jag.
Han nickade
"Yeeeeah..." och fortsatte sin dans framför scenen.




Louie och Bison försvann längre bak. Jag vet inte vart de tog vägen. Men det gjorde inte så mycket. Jag hade kul ändå. Dansade, sjöng med och tog närmare 400 bilder på bandet. Herregud...
Graveyard spelade två nya låtar från det kommande albumet. Hoppas på att det kommer ut så snart som möjligt, för det lät riktigt riktigt bra.
Graveyard har spelat på både Metaltown och Sweden Rock Festival. Jag tycker ni ska kolla in dem också, för det här - det här är bra skit!
http://www.myspace.com/graveyardsongs




När klockan började närma sig 01:30 var spelningen över. Jag letade efter Louie och Bison i vimmlet och fann dem i garderobskön. Det var dags att åka hemåt igen. Dagen därpå skulle jag till Antens Kyrka för ett jobb för Alingsås Tidning. Men vafan, det tänkte jag inte så mycket på, jag befann mig i ett litet lyckorus efter helgens tillställningar.
Tjohej!

Inga kommentarer: