söndag, oktober 03, 2010

Som asfaltsbarn blir man galen om man är borta mer än en timme från stan

I köket står radion på. Det är Digilistan i P3. Trots att musiken som spelas inte riktigt är min typ så känns det ändå tryggt att ha på den i bakgrunden.
Jag är ensam hemma. Mamma är på kurs i Stenungssund och syrran är hos sin pojkvän. Har precis käkat min lunch, druckit ett par hastiga koppar kaffe och ska snart göra mig redo för att åka vidare mot Alingsås. Därifrån tar jag tåget mot mitt andra hem: Göteborg.
Har styrt upp ett litet möte med Thomas. You know, gitarristen i Marulk som jag, syrran och Cykelmannen Mikael umgicks med förra helgen på Truckstop Alaska.



Söndag idag. Igårkväll hyrde jag och mamma två filmer: Sebbe och Fyra Veckor i Juni. Första filmen, Sebbe, hade fått god kritik från flera filmresecenter. Dessutom såg den lovande utifrån trailern.
Vi satte på den. Inget fel med den. Snyggt filmad, mycket verklighetstrogen och bra skådespelare. Men handligen och hela filmen kändes så jobbig. Det gav ingenting av se den. Tvärtom. Allt kändes så jobbigt. Man blev bara ledsen och kände hur jävla tragiskt allt var.
Vi stängde av efter halva tiden. Orkade inte. Ville inte.

Istället satte vi på andra filmen, Fyra veckor i Juni där skådespelaren Tuva Novotny medverkar. Även den hade en ganska tragisk handling, men det kändes bättre att titta på den. Man led och äcklades men skrattade och log lite smått ibland då och då också. Vi tittade igenom hela filmen. En helt ok rulle. Inte världens bästa film jag sett genom tiderna, men... tja, lagom sådära.

Skön lördagkväll.
Idag söndag - mot nya äventyr.
Måndag - ledig. Har hemuppgifter från Ljudmedier, men jag funderar på att åka in till skolan ändå. Redigera film och göra lite gatufotografering. Kanske drar in till Göteborg eller någonting och plåtar där. Time will tell...Skoj.





Tackar för mig.

Inga kommentarer: