onsdag, oktober 27, 2010

Upp till Kamp!

Tjenaremors!

Intensiva, men åh så trevliga dagar det har varit det senaste!
Kom hem igårkväll efter ett extra långt Attention-möte. Nu har vi planerat våra nummer ända fram till december månad eftersom vår chef kommer att vara ledig och då inte kunna delta på några fler möten det här året. Jag tror, vill, hoppas att allt kommer att gå utmärkt ändå, trots att vi inte har några regelbundna möten dehär sista månaderna på året.


And by the way, folks...
jag fick ett nytt uppdrag av Alingsås Tidning igårkväll.
Idag, onsdag, blir det en sen kväll i Alingsås då det blir intervju och spelning med musikern Kim Fransson. De flesta känner till honom från tv4 och programmet Made in Sweden, tillsammans med Laila och Anders Bagge samt Andreas Carlsson. Men Kim har gjort mycket mer än så.
Har ni sett Upp till Kamp? Kim medverkar i där. Fantastiskt bra serie som gick på SVT för några år sedan. Utspelar sig i Göteborg från det sena 60-talet fram till någonstans i mitten av 70-talet. Musik, progg, hasch, alkohol, Que Club, Göteborg... fruktansvärt bra, och fruktansvärt bra musik! Kim är b la sångare och pianist i ett band i serien som heter Tommy & The Hearbreakers.
Om ni inte redan gjort det - kolla in! Och skaffa definitivt soundtracket till filmen. Kanonbra!

Tackar för mig.
En ny dag har precis börjat och jag ska palla mig iväg för att käka frulle.
Russin. Russin. Namnam.

Inga kommentarer: