tisdag, november 16, 2010

Lite smått fantastiskt och smaklig måltid

Låt mig starta detta inlägget med att berätta lite om denna fantastiska morgon vi hade idag. Fruktansvärt fint var det när solstrålarna lyste genom vinterfrosten och träden i skogen. Tacka mamma som drog ut mig på denna korta, men åh så fina fototur.

"Josefine! Kom!" sa hon från "berget" (okey, det är inget BERG direkt, men det är iallafall massa stenar som bildar ett...litet berg, typ) precis innan vi skulle åka iväg (återkomma till detta "ivägåkande" senare). Jag vandrade uppför "berget" med mina högklackade vinterkängor och mötte solens strålar. Jag såg ljuset. Det fantastiska ljuset!
Wow.










Så, nu fortsätter vi!
Detta "ivägåkande" ja, eftersom jag inte hade några lektioner i skolan idag då alla lärare skulle på konferens bestämde jag mig för att följa med mamma och Louie till Göteborg. No surprize för några som läser, kan jag tänka mig. Göteborg är vårat andra hem. Känns tryggt, fint och bra därborta. Jajamen.

Mamma och Louie skulle kolla upp lite grejer inför en kommande marknad i jul, som de förmodligen kommer att vara med på. Mer än så säger jag inte...eller, jag vågar inte säga mer - för jag vet inte så mycket om det.

Vi åt lunch på Musikens Hus i majorna. Deras vegetariska buffé är kanongod.



Massa bönor, hummus, falafel, pepperoni (tror jag?), groddar, lite potatis, någon sorts grönsakspaj och någon mycket god tomtat- och paprikasås.




Hon hade en svart katt framför sig. Ni ser, den där lillalilla porslinsgrejen som står framför tallriken. Jag trodde först hon hade med sig den och ställt den framför sig för att ha som typ...sällskap eller nåt. Tyckte det va lite lustigt...
...fast sen så upptäckte jag att alla andra borden runt omkring hade varsin sådan. Det var visst peppar/salt-grej.



Mamma kilade iväg och köpte...



...en ful, platt kaka till kaffet. Som sagt, den må va ful - men smakade faktiskt väldigt bra när man doppade den i kaffet. Kokos, ingefära och lite kardemumma. Nom nom på den med!




Efter maten tog jag nästa spårvagn utanför Musikens Hus och åkte vidare mot Stadsbiblioteket. Där lånade jag Magnus Ugglas bok "Jag hade en gång en blogg." där han samlat alla sina blogginlägg han skrev för sisådär tre år sedan. Mycket skoj, mycket kul! Läs den bah! Störtskön.
Näej nu jädrar, det här inlägget tog längre tid att skriva än vad jag hade tänkt. Jag måste ju springa iväg och duscha nu! Imorgon är det lektioner och skola igen. Back to work, you know.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin post. Jag verkligen älskar att läsa dessa typer eller artiklar. Jag kan inte vänta att se vad andra har att säga.