lördag, november 20, 2010

Lördagsfika med mig själv

Jag är själv hemma och så kommer det förbli ett par timmar framöver. Mamma och Louie är borta på Louies gård och säljer julgranar. Jag hoppas att de går bra för dem, för det är jädrans kallt ut idag och hur kul är det att stå och frysa rumpan och nästippen av sig helt i onödan om det inte kommer några och vill köpa en liten gran?

I vilket fall som helst - jag tänker på dem.

I köket står radion på. Tracks i P3. Det känns skönt att ha någonting i bakgrunden, tv, dator eller som i detta fallet radio. Så känner man sig i alla fall inte så ensam.
Ikväll ska jag och Karolina åka till Göteborg. Jag ska dra med henne till Parken där min vän Joacim och hans band spelar (kolla in www.myspace.com/southofsurreal). De spelar metall/hårdrock. Inte riktigt min påse måste jag säga, men det ska bli kul att se dem spela live, plåta lite samt att få träffa Karolina och gå ut med henne. Hoppas, tror och vill på att det kommer bli en trevlig kväll.





Nu ska jag ta mig mitt väldigt, väldigt försenade 11-kaffe som jag skrev om nyss. Fast jag tog det aldrig då. Jag bara skrev för att det lät mysigt.
It's very ugly to lie.
Mamma tyckte dessutom att jag skulle ha en liten kaka till kaffet, så hon sparade en sockerkaka med vinbär i till mig. Såhär mysigt har jag i min ensamhet!






Thank you for reading!

Inga kommentarer: