onsdag, november 17, 2010

Negativ

Äääh! Jag är så negativ precis just nu.
Det går bra i en kvart, då är jag glad och vill hälsa och prata med alla. Sen kanske alla inte vill prata med mig, men det bryr jag mig inte om. Jag är glad ändå.

Men så går det en stund. Sakta men säkert tynar jag liksom bort, som om jag dras ifrån de där roliga, sugs bort. Plötsligt så kommer jag på mig själv: Näej men...nu va det ju inte roligt längre. Nu är jag ju typ...ledsen?

Inte okey. Sluta med det.

Sen måste jag nog börja plugga lite igen. Alltså på allvar. For real! Jag känner att jag låtit det hamna i andra hand lite väl många gånger den senaste tiden. Inte så att jag har fått underkänt eller fått någon varning på prov eller inlämningar. Jag skjuter mest bara upp, gör allt i sista stund vilket leder till att det sällan blir så bra som de kanske hade kunnat bli. Jag är inte nöjd. "Jag gör bättre nästa gång" säger jag. Men det där nästa gång kommer ju aldrig. Eller jag menar; när kommer det då? Sen? Imorgon? "Jag börjar på måndag"-grejen?


Nä nu, serrni. Nu har jag skrivit ut 97 (ja, nittiosju) papper inför det kommande mediekunskapsprovet vi ska ha nästa fredag. Nu blir det rajrajplugg! Gud vad roligt jag ska ha det.
Jag ska dricka kaffe hela dagarna framför min bärbara dator uppe på mitt kontor och bara skriva upp alla svar på instuderingsfrågorna. Bara. Bara. No more Facebook.

(JAG SPELAR I ALLA FALL INTE FARMWILLE (eller vad det heter!!))
Hoppsan...där fick jag ett mail.

Kan pluggfika på Stadsbiblioteket göra mig mer motiverad, kanske?

Inga kommentarer: