måndag, november 14, 2011

Hästmannen

God morgon!

Klockan är 10:08. Jag sa till mamma igårkväll att
"Imorgon ska jag sova jääättelänge. Typ till... klockan 11!"
Fast, ja - det blev inte så. Jag somnade inte ordentligt förrän kl 02:00 och gick upp strax över 09:00 imorse.
Nåja, jag är glad ändå.

Sitter och kollar på Nyhetsmorgon och dricker blåbärste. Och ja, det känns tomt utan kameran. Tittade tidigare imorse ut genom fönstret och såg min mosters mann stå borta vid hästhagen en bit från vårat hus. Han hade precis gett hästarna lite nytt hö att äta på, och nu stod han bara där, fin i sitt långa skägg, de gråa håret och cowboy-mössan på sne, och betraktade deras frukostintag. Han jobbar och sliter hela dagarna, åker fram och tillbaka på sin fyrhjulig med håret som fartränder efter sig. Nu stod han bara där. Helt lungt. Alldeles stilla. Så fint...

Jag håller på att ladda kamerabatterierna till min digitalkamera nu. Mamma och jag hade planerat en tur till Ginza idag och införskaffa lite skivor. Men innan det tänker jag möblera om mitt rum. Det har jag inte sagt till mamma ännu, så...
Mamma! Om du läser det här, jag möblerar om nuuuu!

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: