onsdag, november 30, 2011

Kameran är tillbaka - vi firar med en halv ostfralla

Mina vänner,
min kamera är tillbaka! Äntligen får jag röra och smeka den igen, trycka av och ta med den på äventyr.
Första äventyret, efter sin operation, blev i Trollhättan på köpcentrumet Etage. Mamma och jag tittade på skor.



Det fanns många fina, som t ex de här ovan. Göörfräna.
Men men, jag köpte inga den här gången. Nästa kanske...



Vi drack kaffe och delade på en ostfralla på ett nytt café på bottenplan.



På väggarna hängde fina franska fotografier på Eifeltornet, kärleksfulla par, gamla tanter och folkvagnsbubblor. Fint, tyckte både mamma och jag.



Som så många gånger förr pratade vi om framtiden. Vad vi ska göra och starta upp, vilka människor vi ska träffa och hur bra vi kommer att ha det. Trots att...tja, det ibland är lite svårt att visularisera och föreställa sig allt det där i det tillståndet vi befinner oss i just nu.
Men ja, det kommer att lösa sig. Det var vi båda säkra på. Sedan fortsatte vi runt i köpcentrumet.



Vi gick till Bokia och tittade på julklappar. Blev lite sugen på den här boken, När börjar det riktiga livet av Fredrik Lindström. Fredrik har hållt i programmet som Värsta Språket, skrivit flera böcker (bl a Evolutionen och jag kommer inte överens, som jag också ha tänkt på att läsa) och har nu även en föreställning på gång med komikern Henrik Schyffert som heter Ljust och Fräscht. Kolla in den, den verkar kanonbra!



Det blev ingen bok av Fredrik, däremot den här fina! I gårdagens inlägg skrev jag lite om den här boken, En Dag. Den är jättebra och jag hade svårt att slita mig från den. Tänker bädda ner mig i sängen nu och fortsätta läsa. Orkar inte göra så mycket mer idag...



...då jag känner mig helt ur form och dessutom åkt på urinvägsinfektion. Käkar medicin och dricker Tranbärsjuice.

Tack för att ni läste om min dag och bekymmer.
Vi ses imorgon.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

1 kommentar:

Rasmus sa...

Hej, tack!
Objektivet jag använt på alla bilder där är Sigma 10-20mm/4-5,6, inställningarna varierar lite med ljuset men jag hade nog bländare 8 på alla bilder och varierande slutartider. Sedan har jag kört dem något varv i Lightroom också.