fredag, november 04, 2011

Gotta cool it down, and try to leave it behind

När jag skriver det här ligger jag nedbäddad i sängen brevid mamma. Klockan är 22:00 och på tv:n går just nu TV4 Nyheterna. Snart dags för slutskedet av kvällens Idol-final.
Jag är fruktansvärt trött i kroppen. Känner mig utmattad och vill allra helst bara ha en absolut helt ledig vecka och inte göra någonting.
Det har blivit lite väl mycket den senaste tiden. Sena kvällar och tidiga mornar, plus för lite sömn. Fram och tillbaka, upp och ner, hit och dit. Även om allting är väldigt roligt, alla uppdrag, erbjudanden och jobb man får så blir det det faktiskt lite mycket ibland. Jag menar, man vill ju inte säga nej, det är ju så kul allting! Men hur kul det än kan vara så blir det alltid någon form av baksmälla på allt. Det värsta är att man inte märker det själv förrän det nästan är för sent och har gått för långt.

Har sen en tid tillbaka haft någon konstig värk som börjar i höger käke, sedan flyttar sig ner mot lungorna och slutligen ner i bröstet. Obehaglig känsla.
Var nere på Vårdcentralen nere i byn för någon vecka sedan. Vi gjorde ett EKG-test och gjorde lite andra prover. Min läkare kunde konstatera att jag hade ett lågt blodtryck och ett stressat hjärta. Det var inget allvarligt, men han tyckte ändå att jag skulle varva ner lite. Kort och gott.
Så, ja - jag får nog göra det. Främst mentalt, tror jag.

På något sätt får man kanske skylla sig själv.
I boken The Secret, som blivit lite av min vägledning här i livet, är det man sjäv som drar till sig allt som händer en i ens liv. Även de såkallat jobbiga och dåliga sakerna. Omedvetet eller medvetet. Allt handlar om vad vår tankefrekvens är inställd på, vad vi egentligen tänker på.
Det samma gäller ju självklart även det bra. Allt som vi tänker på drar vi till oss.

Så,
ännu en gång - Om man är positiv som fan så går allting bra. Det gäller att inte fastna i de svarta hålen och grotta ner sig i det dåliga. Jag tänker imorgon ta helt ledigt från saker som stressar mig. Jag tänker inte sätta på mig balklänningen eller lösögonfransarna, snarae tvärtom och glida runt i nattlinnet hela dagen.
Imorgon tänker jag lyssna på följande låtar

1. Florence & The Machine - My Boy Builds Coffine
2. Trummor & Orgel - Whatever
3. Mattias Hellberg - Black Cloud Man
4. Rolling Stones - Winter
5. Bette Midler - Stay With Me Baby

...och unna mig lite god gröt och...
nej, nej.
Nej.
Jag kom precis på att mina russin är slut.
Det måste betyda något.
Oh my god.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: