måndag, november 14, 2011

Inte en lång bit hemifrån

Mamma och jag tog bilen och åkte iväg. Inte långt, men en liten bit från hemmaplan.



Jag hade satt på en medtagen skiva med Fleet Foxes i bilen.
Vi lät musiken spela tyst i bakgrunden samtidigt som vi tittade ut genom bilrutan och på det dimmiga och vemodiga höstvädret.



Vi stannade till vid Gendalen.



Jag var här för flera år sedan, då jag gick ut 9:an, sista året i grundskolan. Min dåvarande klass och jag badade, solade och spelade vollyboll.
Mitt hår var fuktigt efter en simtur och mina kompisar ville fotografera mitt det. De sa att det hade fått sådana där perfekta "änglalockar". Jag vet inte om jag har kvar den bilden någonstans. Får kolla upp det.



Det var inte lika livfullt och glatt på bryggen som det var då.



Vi lämnade Gendalen och åkte vidare.



Tittade in genom fina fönster.



Nossebro må var litet, men nog har de ett litet café. Ahléns Cafe, som tidigare var Gerdas.



Vi delade på två geggiga mackor med lax och räkor samt kyckling.



Stannade till i vid en affär.



Åkte vidare. Tittade ut på träd som svajade i vinden.



Någon timme eller två efter att den här bilden togs åt vi köttbullar och potatis hemma vid köksbordet. Mamma och jag.

Och ja,
det gick bra att fotografera med en lite digitalkamera.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: