tisdag, november 29, 2011

Lämnar den här världen

Ligger nedbäddad i sängen fullt påklädd. Jag är jättevarm, men är för trött för att krångla av mig mjukisbyxorna och hoodtröjan. Under dessa plagg har jag ytterliggare ett par byxor och ännu en tröja. Jag börjar få lite smått panik, men som sagt... jag orkar inte. Orkar inte tänka.

Kroppen är lealös och det bränner till i huvudet då och då. Precis mellan ögonbrynen. Som om man får en kortslutning. Eller en stöt, som när man var liten, råkade ta tag i stängslet för att kolla lite närmare på grannens hästar som gick i hagen mittemot huset. Sen sprang man till mamma och grät lite. Det kan jag fortfarande göra, även när jag inte har tagit grepp om ett elstängsel. Det känns bra.

Legit Sunday.

Mamma köpte en bok till mig idag, den här.
Den är skriven av David Nicholls och har fått jättemycka ros världen över. Jag upptäckten den för flera månader sedan i bloggen Niotillfem, men det är först nu på senare tid som jag blivit väldigt sugen på att läsa den.

"Du kan leva hela ditt liv utan att inse att det du letar efter finns rakt framför dig." står det på baksidan av boken.
Tror det här är just vad jag behöver, något lugnande och avkopplande. Lämnar den riktiga världen för ett slag.


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: