lördag, april 16, 2011

Ett påsklov späckat med jobb



Det är fredag och framför oss har vi ett långt och härligt påsklov.
Eller...lov?
Nja, det vettetusan. För min del innebär det nya roliga jobb och utmaningar - precis som det ska va!

I fredags, efter skolan, tog jag tåget till Göteborg.




Jag tog 11:ans Spårvagn upp mot Stigbergsliden. Kollade lite skivor på Bengans Skivhandel. Jättefin skivaffär!




Sedan gick jag några meter och kom till Henriksberg. Jag hade nämligen ett möte med Willy, radiokollega på Radio 88 och marknadschef på Henriksbeg . Vi skulle prata om morgondagen då jag skulle vara DJ på klubben på en privatfest.




Jag var lite tidig till mötet, så jag gick tillbaka igen och in i en Second Hand-butik som jag aldrig förr varit inne i.
När jag hade gått en liten stund i affären hörde jag plötsligt en bekant röst på Radion. Det var Stefan Garyd som just då höll på att sända sitt Out of Time som går på Radio 88 kl 14:00 - 16:00 på fredagar. Det känns så konstigt att höra dem sådär på radion någonannanstans förutom hemma! Tänk dessutom att den här butiken säkerligen hört mig tjata i radion också.
Jädrar vad roligt!







När klockan var strax över 16:00 gick jag tillbaka till Henriksberg och mötte Willy i sin vaktmästar-outfit med bandana och snickarbyxor. Tuffishjälten! Han är bra.



Puben hade bara varit öppe i ca 20 minuter, och ändå var det redan folk där som åt och drack öl. Henrikberg är ett fint ställe. Jag gillar det jättemycket och är så glad att jag få vara med i gänget.




Willy gick igenom mixern och musikspelaren. Vi pratade dessutom om framtiden - nya uppdrag på gång! Vad det är för några tänker jag berätta i ett senare inlägg.




Jag fick låna lite musik av Willy till lördagen. Kändes bra. Det kommer bli en kanonbra kväll!




När klockan var lite över 17:00 började jag ta mig hemåt. Jag tog samma spårvagn tillbaka mot Centralstationen.



Folk var helt tokiga och sprang fram och tillbaka för att hinna med sina bussar, tåg och spårvagnar. Värsta rusningstrafiken!
Mitt i alltihopa upptäckte jag den här; en liten sko som blivit bortglömd. Måste ha varit något som varit så stressad och råkat tappa skon i farten. Tåls att funderas på...




När jag hade tagit kort på skon hörde jag någon säga:
"Pssst!".
Jag såg mig om och fick syn på den här mannen. Han frågade mig om det var skon jag hade fotograferat, varpå jag nickade långsamt och svarade "Jaaa..." lite misstänktsamt.
Han nickade, log och sa: "Bra gjort!"
Innan jag gick därifrån frågade om jag fick ta ett kort på honom, och det gick, som ni ser, bra.




Jag tog ett tåg till Alingsås som gick 17:47. Lyssnade på musik och försökte låta bli att inte bli för irriterad på turturduvorna framför mig som grovhånglade ogenerat och fnittrade så tjeckt.
Eller jag menar... trevligt med lite kärlek i vardagen!




När jag skulle gå av tåget på stationen i Alingsås ser jag till min stora sorg att min buss, som skulle avgå 18:30 rullar iväg från stationen!
"Men vaf..." sa jag och började småspringa. Lönlöst. Bussen hade åkt. Jag blev arg. Jättearg, eftersom bussen egentligen ska vänta in tåget och klockan var bara 18:27. Usch och fy...
Ringde mamma och beklagade mig lite, sedan kändes det bättre.
Köpte tidningen Fotosidan och en Brämhultsjuice för att trösta mig själv. Tyckte att jag förtjänade det då.



Klockan 19:00 satt jag på en annan buss hem. Äntligen. Jag var ganska trött, men också väldigt positiv och glad.




Min fina mamma hämtade mig i byn. Tillsammans åkte vi hem, och innanför dörren låg det ett stort paket med massa skivor som jag hade beställt från Ginza tidigare i veckan. Tjoho!
Vad det var för skivor? Det får ni se i ett senare inlägg.



Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: