torsdag, april 28, 2011

Hudvårdsprodukter från Ullared och besök från cykelmän



Nu är vi tillbaka i skolan igen! Påsklovet är över och nu är det den ultimata slutspurten på medieprogrammet som gäller.
Torsdagen är lugn. Väldigt lugn. Jag slutar redan kl 09:45. Känns jättebra.

Mamma och Louie hämtade mig utanför skolan och vi åkte vidare mot Maxi Stormarknad.





Det var en solig dag, närmare 17 grader utomhus. Alla njöt. Jag med.





Mamma, Louie och jag bestämde oss för att äta lunch på Maxi's café; varm ciabatta med valfri fyllning. Det är jättegott, och väldigt billigt. För endast 35 kronor får man en mättande och välfylld och mycket smurrig smörgås.





Tjejen i kassan var ny och ursäktade sig hela tiden för att det tog sådan tid. För att reta och stressa upp henne ännu mer (lite skoj var det faktiskt) så fotograferade jag henne i smyg flera gånger om.







Smurrig, varm ciabatta med kyckling, oliver och pepperoni. Nomnom!





Ica Maxi har gjort om i sitt café. På väggarna sitter det massa fina gamla bilder från Alingsås förr i tiden.







Titta! Världens menchen.
Den här killen kom fram till mamma, Louie och mig och frågade oss om våra hudvårdsprodukter. Ni kanske känner igen honom från tv-serien Ullared som gick på tv för ett tag sedan.
Han var snäll. Söt, på något...mystiskt sätt.Alltså, snällsöt...typ.





Bröd i fint. Speciellt på Maxi. Louie och jag gick runt på brödavdelningen och tittade på det nybakta som personalen placerade upp i hyllorna.







Efter att vi hade handlat åkte vi vidare hemåt. Vi lyssnade på radiokaneln Rockklassiker och hann höra några riktigt fina låtar, bl a Creedence Clearwater Revival och Rolling Stones, innan det blev för dålig mottagning.





När vi landade hemma i Sollebrunn igen blev det bara en snabb kopp kaffe, sedan åkte Louie och jag vidare hem till henne och hennes gård. Louie skulle få besök av Cykelmannen, vars egentligen namn är Mikael.
Mikael och jag lärde känna varanda genom hemsidan Helgon.net. Cykelnamnet har han fått från...tja, han gillar att cykla. I somras cyklade han bl a till Paris, och den här sommaren ska han till Estland. Helt crazy, men faschinerande!







Cykelmannen, Mikael, drack njutningsfullt av sitt kaffe.





Han hade med sig två kompisar. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad dem hette, men vi hade det trevligt ute i vårsolen. Drack kaffe och åt Butterbulle.





Hon var från Skåne.
"Jag hatar Skåne! Det är bara platt och massa skåningar där!"




Louie visade sina besökare runt på sin gård. Jag själv satt kvar och pratade i telefon. Jag fick ett telefonsamtal från min föredetta chef på Alingsås Tidning. Han undrade om jag kunde göra ett fotojobb i Sollebrunn. Jag tackade glatt ja!




Det var tjejkväll i Sollebrunns skola. Jag och en journalist som hette Johanna fick gå dit och göra ett litet reportage om kvällen.

Och vet ni vad?
Det där var min torsdag.



Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: