onsdag, april 13, 2011

När mormor fyller år



Min mormor fyller 76 år idag, den 13 april.
Mamma, Louie och jag åkte hem till födelsedagsbarnet och morfar på deras gård strax utanför Sollebrunn; Sjöängen.




När vi kom in frågade mormor "Vill ni ha smörgås?" varpå vi svarade "Nej tack, vi har precis ätit middag". Några sekunder senare hade mormor dukat upp ett helt buffébord med kakor och tårtor på bordet.




Födelsedagstårtan.







Födelsedagsbarnet själv, mitt uppe i en diskussion om gurkodling.




Morfar hade en snygg och välstylad lugg dagen till ära.



Det är inte lätt att fylla år.

Mormor fick springa fram och tillbaka hela tiden för att svara i telefonen och tar emot vänners gratulationer.




Mamma var inte så pigg på att bli fotograferad.



Jag tog ett litet varv inne i huset.



Min morbror Charles, som jag tyvärr aldrig fick träffa. Han verkade vara en skön snubbe. Mamma har berättat mycket fint om honom.





Mormor och morfar har en liten pool. Här har vi badat många, många gånger genom åren.





Här är jag!



Föresten, jag har klippt mig. Eller, mamma klippte mig. Mitt hår var så slitet och hade till och med börjat ramla av (!?), så det var skönt att få bort det. Nu ser det fräscht ut igen.






Fikat började ta slut. Dags att gå hem.



Mormors kanongóa hönor. De var lite rädda för mig och min kamera. Några sekunder efter att denna bilden togs sprang en av dem i ren panik...




...rakt ner i bäcken! Den åkte med i forsen, men lyckades ta sig upp på land igen. Usch, det var sorgligt.






Ett litet, men trevligt, födelsedagsfirande för mormor på hennes 76 årsdag.


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: