torsdag, april 14, 2011

Nationella sushidagen

Idag gjorde jag, och ett antal ex andra gymnasieelever från vårat Alströmergymnasium, Nationelltprov i Svenska - uppsatsdel.
För min del kändes det som att det gick ganska bra. Jag skrev om klädernas osynliga språk och vad vi sänder ut för signaler med våra olika klädstilar.
Man ska klä sig för sin egen skull - ingen annans skull. Då mår man bäst och har god självkänsla. Den goda självkänslan ger ett gott humör som i sin tur smittar av sig till omgivningen.
Är man sig själv och trivs med det, kommer andra att må bra av det också!
Va dig själv. Där med basta.



Efter det nationella provet skulle jag gå in till stan för att möte min syster Louie. Vi träffades på ekobutiken Planeten.



Det är så mysigt där inne. Det finns massor av frukter och bär, bönor och linser och framförallt... torkade frukter och nötter i mängder!
Louie köpte torkade daddlar. Jättegott att ha i youghurten eller på morgonmüslin.



Klockan 14:00 hade Louie möte på Arbetsförmedlingen. Klockan var bara 12:45, så hon och jag gick och åt sushi på Yammy inne på affärshuset Storken.



Efter lunchen blev vi kaffesugna. Därför gick vi till ett av våra favoritcafé i stan, nämligen Coffé House.




Titta! Den här artikeln var min första för Alingsås Tidningens Attention. Den publicerades för nästan exakt ett år sedan, då vi gjorde ett caféspecial och betygsatte några av Alingsås olika caféer.
Det satt uppe två stycken artiklar inne på caféet. Kul, tycker jag!



Louise och jag delade på en hallonpaj med grädde. Till det drack vi kaffe. Det smakade jättebra!



Jag, uppspringandes för trappan efter att ha hämtat påtår till kaffet.



Under tiden Louie gick på möte passade jag på att kolla runt i lite olika affärer. Jag provade lite klänningar inför studenten, men hittade ingen som passade.
Trots att jag inte vet vad jag ska ha på mig på studentbalen som äger rum den 29 maj i First Hotel så känner jag mig ganska lugn.
Jag tror jag hittar någon snart. Sen. Någon gång...



Louie och jag kom hem till Sollebrunn igen när klockan var 15:30.
Jag började då städa i mitt rum. Jag har fått upp lite saker på väggarna nu, som Magnus Uggla's Vittring och en Rod Stewart-platta jag fick från Elisabeth tidigare i veckan.

Föresten, ni kanske inte känner igen tapeterna?
Jo, det är nämligen så att jag har flyttat ner till min systers rum. Jag har fått ett helt eget rum! Äntligen slipper jag de tre dörrarna och de tre fönstrerna som var i mitt förra rum. Nu kan jag stänga efter mig. Känns jättebra!
Bilder på mitt nya rum kommer att komma upp här snart. Jag måste bara städa färdigt...



Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

1 kommentar:

Elin Ekman Fritzell sa...

Josse du kommer bli få fin och vacker i vilken klänning du än väljer att ha på dig.