måndag, april 11, 2011

Det är bara en annan måndag




Måndag, första dagen på den nya veckan.
Det var bara Linus, Daniela, Tessie och jag ifrån radiogruppen i skolan idag. Vi blev tilldelade uppgiften att göra olika stationsjinglar till Radio Media Alströmer, våran radiokanal. Kolla in http://www.radioma.se/ för mer info.

Alla tre var ganska trötta och halvsega efter helgen, men vi fick gjort våra uppgifter i god tid till återsamlingen som skulle vara klockan 12:00.

Läraren dök aldrig upp, och när vi hittade honom fick vi meddelandet om att det inte skulle bli någon återsamling, istället fick vi sluta för dagen. Det blev allstå ingen återsamling.

Med två timmar till godo innan bussen hem skulle komma så gick Tessie och jag in till stan för att köpa årets första "sitta-på-en-parkbänk-ute-i-solen-glass". Vi läste Metro, pratade föräldrar och pojkvänner. Tessie och jag umgås inte så mycket på fridtiden, men när vi väl pratar så pratar vi ganska mycket. Vi känner varandra bra, utan att umgås så ofta. Jag gillar henne.

En liten stund senare dök Daniela upp på sin knallgröna cykel. Hon hoppade in i samtalet och vi hade ganska trevligt ute i vårsolen tillsammans.
Klockan blev plötsligt 14:00. Den oändliga väntan försvann.
Vi tackade förr oss, sa hej då till Daniela och satte oss på den proppfulla bussen, Tessie och jag. Vi båda somnade och drömde oss till varsin säng.
Fast... fan också.
Vi har radioprov imorgon.


Föresten... jag har pengar i överflöd.


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: