lördag, maj 14, 2011

Eldrupeed i Frölunda

Jag går 7:ans spårvagn till Frölunda Torg. Gick upp för de många trappstegen och vidare upp till Frölunda Kulturhus.



The Watch, Ett tributeband till Genesis från Italien, skulle spela på kvällen.
Eldrupeed, Erik och Elies band, var förband. Jag var där för att fotografera deras spelning.





När klockan var 19:00 stod bandet på scenen.



Elie och Erik in action.











Oerhört proffesionella musiker.
Nästan så man blev rädd.
"Släng dig i väggen med din körsång, Josefine!", typ.










Kolla in bandet, Eldrupeed. En blandnign mellan Frank Zappa, Genesis och progressiv rock.
Oerhört bra och underhållande.




Jag stannade inte så länge efter Eldrupeeds spelning. Jag var trött efter en heldag i plugget.
Åkte hem tillsammans med mamma och Louie som hade varit i stan. Kollat på Moneybrother och ätit våfflor på Liseberg.



Jag sov gott i min säng den kvällen.


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

2 kommentarer:

Erik sa...

Ja det ser ju väldigt väldigt fint ut, men det visste jag ju redan innan ;-) alltså att det var en väl vald plats på gästlistan... För första gången någon som lyckats ta fina bilder på oss :-) förresten var de där genesis lp plattorna dina? E

Josefine "JoJomen" Larsson sa...

Tack för listplaceringen och för spelningen! Kanonbra.
Haha, nope - icke det. De satt utanför lokalen. Precis vid entrén.