torsdag, maj 05, 2011

Rå fisk och blivande studenter



Idag slutade vi skolan redan kl 09:45. Klockan 13:00 skulle alla tredjeårselever på viktigt informationsmöte ang. den kommande studentveckan, innehållande cykelfest, studentbal och avslutning mm.
I väntan på mötet bestämde sig Kristian och jag för att gå in till stan och käka sushi. Vår duo blev trio då Tessie hängde med.



Kristian och jag fick agera sushiexperter. Tessie vågade inte äta sushi, trots att hon gärna ville testa.
"Någon gång ska jag testa..." sa hon och tittade på hur vi doppade den råa fisken i den mörka sojan.



Efteråt blev vi fikasugna. Vi bestämde oss för att gå till Espresso House som ligger strax brevid sushibaren.



Jag tog en vanlig kopp kaffe med mjölk. De andra drack chailatte och kaffe latte.
För första gången fick jag smaka på chaite! Det smakade jul.



Kristian, i välstylad frisyr.



Tessie hade en jättefin hatt. Eftersom hon själv inte ville bli fotograferad frågade jag lov om att ta kort på hennes hatt istället.




När klockan började närma sig 13:00 gick vi tillbaka till skolan igen.
På vägen dit pratade vi om gamla minnen från tiden på medieprogrammet.
Vi skrattade så mycket att vi fick ont i magen.



Alla tredje- och sistaårselever skulle samlas i aulan. Det var fullt med folk och för första gången började jag faktiskt förstå vad som komma skulle.
Jag tar faktiskt studenten snart...




Den 29 maj går vi på studentbal. Den äger rum på First Hotel på lilla torget i Alingsås.
Jag har ingen klänning än, inte heller någon fin bil till kortegen.
Men det gör inget. Jag vet att det kommer lösa sig.
Jag har i alla fall en fin kavaljér, som jag är mycket glad över att jag har.
Det känns tryggt.
Det känns så bra.
Jag tar studenten.

Fan vad jag är bra.




Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag har ännu mer välstylat hår nu när jag snodde morfars hårtrimmer! Nu är det kort och snyggt på sidorna 8D