torsdag, maj 26, 2011

Solsken, rå fisk och mascara

Äntligen! Sol och värme!
För en gång skull hade vinden avtagit och man kunde ta av sig jackan utan att få ståpäls och frysa. Genast blev man på bättre humör.

Louie och jag kom från Alingsås redan kl 10:30. Jag hade bara körsång på schemat i skolan och Louie var klar med sin körlektion. Vi tog samma buss hemåt och blev hämtade av mamma i byn.



När jag kom hem satte jag mig på stentrappan ute i solen och skrev radiomanus. Jag letade upp rolig och intressant fakta och rocklexikon om några band och artister jag ska spela i kommande Radio JoJo i Radio 88.



Mamma, Louie och jag bestämde oss att åka in till Alingsås på eftermiddagen.
Vi åt sushi inne i stan.



Nomnom!
Efter maten fortsatte vi vidare mot ICA Maxi för att storhandla.



Kärt återseende; Mattias var inne på Maxi. Den här gången visade han upp en ny mascara från Maybelline New York. Jag köpte ingen, men fick en fin foundationsborste. Tackade så hjärtligt och sprang sedan vidare in i butiken för att handla.





Tja... och vet ni vad?
Det var min torsdag.
Imorgon är det fredag. Min allra, allra sista skoldag med en enda riktig lektion.

Vet ni vad som händer sen?
Jo... det är slut. Skolan är slut. Nu är det studentbal och den absolut riktiga student-studenten.
Det känns helt fantastiskt. Jag är så glad!






Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: