söndag, maj 15, 2011

En söndag i Göteborg



Och så blev det söndag.
Dagen skulle spenderas i Göteborg. Mamma gjorde havregrynsgröt till frukost.
Lycka.



11:20 satte jag mig på en buss mot Alingsås. I Sollebrunn regnade, men när jag kom fram till stan sken solen. Mhm... frågan var bara; hur såg det ut i Göteborg?



Tog tåget vidare mot Göteborg.
Visualiserade om fint väder samtidigt som jag lyssnade på Led Zeppelin.




Kl 13:00 skulle jag och Joacim ses på Centralstationen i Göteborg.
Jag var lite tidig och passade på att springa in på CD-centralen.
Hittade en skiva med Deep Purple för 59:- som jag länge velat ha.

Expediten kände igen mig.
"Jaha, det blir Deep Purple den här gången?"
"Japp, är det godkänt?" frågade jag.
"Jadå, helt ok!" sa han och ryckte på axlarna.
Vi pratade en liten stund, innan jag var tvungen att gå vidare och han ta emot nästa kund.
Joacim och jag träffades på stationen. Vi gick och fikade på ett fransk café. Jag tog tyvärr inga bilder där inne, men vi hade det trevligt.




Efter fikan gick vi vidare mot Svenska Mässan och den fotbollsplanen som ligger bakom. Regnet öste ner och vi frös.



Joacims lillasyster Jasmine hade match mot Häcken.
Sorligt nog förlorade hennes lag med 2-4, men vafaen... jag tyckte de var duktiga ändå!

Jag menar, jämfört med mig är de superheroes på planen.



Joacim var glad, men frös ganska mycket då han dagen till ära hade valt shorts på sig.
Lite tokigt kanske, med tanke på vädret.



Vi gick vidare mot Café Berlin och träffade några av Joacims kompisar.
Vi tittade på jättefula mobilfilmklipp och skrattade högt flera gånger om.
Drack kaffe och åt daimkaka. Myspys.





Klockan började närma sig 18:00. Vi tog Spårvagnen vidare mot Centralstationen.

Joacim är...ja, Joacim.



Mannen, myten, Jacob...




...en pojke jag tyvärr har glömt namnet på....



...och sist, men inte minst - Evelina.




På Centralstationen var det mycket folk.

Jag råkade missa mitt tåg med två sekunder, och fick istället sitta och vänta en halvtimme på nästa tåg.
Jag lyssnade på Rolling Stones och tog det väldigt lungt. Nästan så att jag somnade.



Köpte ett besök på en toalett för fem spänn.




Hemma på Bussterminalen i Alingsås.
Bussen hem gick kl 19:00.



Regnet vräkte ner, men vad gjorde det?

Trött, god och glad.


Imorgon är det måndag. Tillbaka till vardagen, efter ännu en intensiv, rolig och packad helg.


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: