måndag, maj 02, 2011

Fred och kärlek i 60talsanda



Ännu en kväll begav jag mig mot Göteborg för att agera DJ. Den här gången var det på Musikens Hus och musikevenemanget Battle of the 60's; ett arrangemang som Willy har hand om.




Jag fick gå upp för en brant, smal trappa för att komma till mitt lilla dj-bås. Jag hade balkong! Därmed hade jag även världens bästa utsikt över hela lokalen.




Jag spelade 60- och 70talsmusik hela kvällen lång. Creedence, Jimi Hendrix, Led Zeppelin och mycket mer.




Mixerbordet. Som tur var hade inte jag hand om det. Då vettefaen hur det hade låtit...




Första bandet ut, The Apemen, var ett tributeband till The Kinks.




Jag dansade, hon dansade, han dansade - vi alla dansade!




Bandet spelade flera låtar jag aldrig hade hört förr med Kinks. Kul!




Jädrar i min lilla låda. The Apemen satte ribban!




Men dåh! Rocks off, ett tribute-band till Rolling Stones entrade scenen.




Det blev bara bättre och bättre...




Micker Jagger himself.




Körsång i låtar som Honkey Tonk Woman och Gimme Shelter framkallade gåshud.




Sist, men absolut inte minst - Pepperland!




Jag och två nyfunna vänner, Erik och Eli (för övrigt sångaren i Kinks-tributebandet The Apemen) dansade som aldrig förr. Vi svettades, skrattade, trampade på varandra, höll om varandra och hade det alldeles...alldeles...underbart.

Erik och Eli hade ett band tillsammans, kolla in dem på Myspace.



Helther Skelther, Obla di obla da, Something, With a little help from my friends, Back in the U.S.S.R, Eight Days a Weak, Sgt. Peppers Lonely Heartclub Band...
Oj oj oj.




Vi dansade och dansade, hela kvällen lång...

Fred och kärlek till 100%. Tack ska ni ha!





Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

3 kommentarer:

Anonym sa...

jäklar vad bra den där sista bilden är...måste vart en sjukt snygg fotograf...

Josefine "JoJomen" Larsson sa...

Tveksamt. Snarare posörerna som gör jobbet, tycker jag..

Anonym sa...

Har man sett på maken vilken upprörande kommentar!! Det är ju fullständigt uppenbart att den person som står för genianilteten bakom detta epokavgörande verk har en extraordinär utsrålning och karisma, och inte är det de där två spträttarna...