tisdag, maj 03, 2011

Trädgårdsfest hos Elisabeth



I söndags var Louie, mamma och jag inbjudna till Elisabeths trädgårdsfest. Hon fyllde 61 dagen efter och hade under söndagen bjudit in vänner och bekanta.




Elisabeth i tjock filt och matchande hår.
Det blåste ganska mycket ute, så vi fick sitta i orangeriet med filtar och tjocka tröjor.
Trots det så hade vi det riktigt kul och mysigt, tycker jag.



En jävlaranamma-Krysell.




Det var knytkalas. Elisabeth och hennes man Carl-Johan stod för drickan och vi gäster tog med oss mat. Det blev bl a kålsallad, pajer av olika de slag, baguetter, sesam-och linfröbröd, kycklingsallad, brieost och massa annat.




Mamma är glad; hon har fått ärva min gamla kamera sen jag fick min Canon 550D.



Alla gäster fick brodera på Elisabeths bordsduk.



Jag, som är allt annat än en naturbegåvning när det kommer till broderi kom såhär långt med mitt. Jag satsade på Jo, istället för Josefine. Om jag hade skrivit ut hela mitt namn hade jag nog suttit där än idag.



Jag kämpade tappert med mitt broderi medan de andra åt av maten.



Vi var närmare 10 pers i det lilla orangeriet.



Livliga diskussioner kring vitlök.



Jajamen! Jag var också där. Jag har föresten blonderat mitt hår igen. Lite gult kanske, men jag gillar det ändå.



Carlos hade problem att få upp tråden. Han hittade varken början eller slutet.
Om han lyckades eller ej vet jag inte. Men nog var det spännande att titta på och håna honom lite.



Lagom till efterätten och kaffet kom Olle.



Det finns alltid något nytt att upptäcka på i Elisabeths trädgård.



Födelsedagstårtan kom fram...



...och kaffekokaren sattes på laddning.



Vi gick in till huset när det började blåsa för mycket.



Där inne körde vi musiklekar. Jag stod för introtävlingarna (kassettbanden i högsta hugg som vanligt!) och Elisabeth hade någon kortlek med textutdrag från olika låtar. Vi delade in alla i lag, och den som först fortsatte att sjunga på låten som hon sa texten ur fick poäng.



Vårat lag vann inte, men vi kämpade ganska bra ändå.



Sedan blev det musik! Olle tog tag i basen och Carl-Johan gitarren.
Blues a'la Sollebrunn.



Cecilia satt och läste i en bok om rosor.




Olle med blues-feeling.



Carl-Johan.



När klockan var närmare 20:00 drog vi oss hemåt.
Tackar för ännu en intensiv, men oerhört rolig helg!



Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

1 kommentar:

U T sa...

Jag är glad att jag vann en sten denna trevliga eftermiddag! Fin blog! Vi kanske ses igen.
Hälsningar Pugh