lördag, maj 14, 2011

Tacksamhetsfredagen


Hallå där!
Jag har inte skrivit något här på ett litet tag nu.

Det beror inte på att jag inte haft något att skriva om, utan att blogspot.com har legat nere. Vet inte varför och vet inte heller vad det var för fel men...
Nu verkar allt vara i sin ordning igen. Tänkte berätta lite vad som hänt de senaste dagarna.

Trots att jag känt mig både nere och deppig har jag försökt vända på det hela, och istället göra saker som jag vet att jag mår bra av och vill göra. Igår - körsång! Vi skulle egentligen ha varit i den stora aulan på skolan, men det blev slutligen cafeet istället. Det var smockat med folk i cafeterian! Jätteroligt.


Jag var ganska nervös inför vår konsert. När jag var på väg till cafeterian och gick genom Alströmergymnasiets korridorer hör jag någon bakom mig som försynt säger mitt namn.
"Josefine..."

Jag vänder mig om och ser en tjej som går två klasser under mig på medieprogrammet.
Hon berättade för mig att tycker om min blogg jättemycket och att jag tar superfina bilder.
Jag blev nästan stum. Det kändes så overkligt på något sätt, som "Kan du läsa den?!". Sen blev jag bara glad, nästan rörd.

När man får höra sådana kommentarer och komplimanger blir alldeles varm. Så glad. Och tacksam.

Klockan 11:00 blev det dags för oss i kören att ta plats.
Jag fick sjunga solo, You Bring the Sun Out. I ärlighetens namn gick det inte så bra. Jag var... ni vet, nervös - men inte nervös. Jag kände mig inte sådär jättenervös som man lätt kan göra, men när jag gick fram där och tog tag om micken så bah... nä. Rösten darrade, jag tappade texten, lite falskt och...
men vet ni vad? Det gör inte så mycket. Jag var glad ändå.
Tjoho! ropade jag i mikrofonen när jag var färdig och gick tillbaka till kören igen.
Då var jag glad. Tacksam.
Efteråt var jag lättad. Det var skönt att få det gjort, samtidigt jag som gärna skulle sjungt en gång till. Men det hade jag ingen tid för nu, för kl 13:00 hade jag bokat tid för en telefonintervju med Mattias Lindeblad.

Mattias är programledare, författare, journalist, radiopratare, musiknörd...
En oerhört mångsysslande människa som gör sånt han verklligen brinner för och tycker om. Bland annat hade han programmet Rundgång tillsammans med Melker Becker för en tid sedan, både i Radio p3 och SVT.
Mattias var kanonbra. Pratade på och var både rolig och intressant att lyssna på. Vi pratade lite över en halvtimme. När jag kommer tillbaka i skolan igen, på måndag, ska jag börja redigera materialet. Det kommer bli kanonbra!
När man göra sådandär intervjuer - då blir man glad och ännu mer peppad.

När jag kom ut från studion på medieprogrammet ringer min syster.
"Hej! Lyssna på Radio 88 - de pratar om dig! De spelar Slade - Far Far Away för dig!"
Jag blir ännu gladade och tänker att jag har världens bästa arbetskollegor på Radio 88.


Efter skolan åker jag vidare till Göteborg. Jag träffar Ebbot, från Soundtrack of our Lives, på Centralstationen. Han skulle vidare till Norsesund Stationshus för en spelning.
Jag kollar lite skivor på CD-centralen och sätter mig sedan och väntar på spårvagnen vidare mot Frölunda.

Vad jag gjorde där?
Det får ni se i nästa inlägg.







Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: