måndag, maj 30, 2011

Studentbalen

Söndag, den 29 maj ägde den årliga studentbalen rum på First Hotel i Alingsås. Tredje och sistaårs eleverna på Alströmergymnasiet firar med kortege, tre rättersmiddag, dans och musik.
Och, ja... nu var det min tur. Nu fick jag vara en av de där som jag alltid tyckt varit "så stora" som får gå på fina balen och klä upp sig lite extra.

Jag införskaffade mig en klänning för några veckor sedan, men när balen närmade sig kände jag mig alltmer osäker på mitt klädval.
I sista stund, bara några dagar bytte jag den lilla svarta mot något helt annat.



Min klänning har mamma sytt för länge sedan. Det är egentligen en kjol som hon haft förr. Skorna jag hade är också mammas, hon köpte dem på Kungsgatan i Göteborg för närmare tio år sedan. Örhängerna är ett rea-fynd. 20 kronor.
Armband och halsband är ihoppysslat på egen hand med pärlor och kedjor.



Trots att jag inte hade någon påkostad klädsel och en typisk balklänning hamnade jag på framsidan av dagens Alingsås Tidning. Det var roligt.

Det som kändes bäst med att ha de där kläderna var att det kändes väldigt mycket jag. Kommentarerna jag fick under kvällen var inte "Åh, vad fin du är!" utan mer;
"Josse, det är SÅ MYCKET du!"
Det kändes på riktigt. Riktigt bra.

Sen var det väldigt gött att ha en o-slimmad dress, så att man kunde äta hur mycket man ville...

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: