måndag, oktober 31, 2011

Jag byter tankefrekvens efter en riktigt fet bitchslap

Ännu en kväll sitter jag framför datorn. Det som skiljer sig från tidigare gånger är att jag förtvivlat försöker redigera torsdagens intervjuer från kvällen på Allum förra veckan. Jag lyckades få in materialet från den där stora inspelningsapparaten jag använde då. Någon konstig USB-kabel som jag aldrig tidigare använt låg i väskan, så jag körde in den i datorn och - ta-dah! Det gick in.
Tragiskt nog upptäcker jag att ljudet inte är det bästa. Jag måste ha missuppfattat hela inspelningsmikrofonmekanicken och mikrofonens ljud har inte riktigt... kommit fram som jag hade hoppats på.
Men, tja... efter lite lipfasoner och "snyft, snyft, gråt, gråt" så tog jag mig samman och började greja med de filerna som lät relativt bra.
Nu har jag suttit här i nästan två timmar, och det börjar ta sig faktiskt. Det är alltså inte omöjligt.

Imorgon är det möte med Radio 88-gänget. Jag tänker åka extra tidigt in till Partille för att gå runt på Allum och intervjua besökare och butiksbiträden för att få in mer material till mitt och Willys program Varning på Stan på torsdags. Det ska gå bra, det kommer att gå bra.

Ja, mina vänner
- ännu en gång har jag lärt mig att Om man är positiv som fan så går allting bra. Det är bara att byta tankefrekvens och inte stanna kvar alltför länge i det där "Buuuäää stackars mig jag skiter i allt för alla är så dumma och fula..." Nä, bara att resa sig upp, borsta bort skiten från knäna och gå vidare. Japp, nu kör vi. Nya tag! Tralla-lala-laaaa....

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: