torsdag, mars 17, 2011

Allting som jag vill kan jag göra!

Sitter ännu en gång framför datorn. Klockan är 05:59, min buss lämnar Sollebrunss busstation om en tre kvar, 45 mintuer. Har precis ätit frukost. Känner mig lite trött, men väldigt, väldigt förväntansfull och glad. Gårdagen var full av positiva besked!

Jag har anmält mig till konstvandringen här i byn. Konstanten heter den. Konstnärer; målare, fotografer, sådana som syr, broderar, snickrar och liknande, är med och ställer ut sina verk under två dagara i september. Öppet hus hos konstnärerna, skulle man kunna säga. Så får besökare och nyfikna människor komma in och hälsa på i var och ens lilla ateljé.
Hur som helst, jag har anmält mig till detta med mina bilder. Jag lämnade in några arbetsprover här om dagen och fick besked igår. Stod faktiskt i ett provrum inne på H&M i Nordstan i Göteborg då telefonen plötsligt ringde. Jag hade blivit utvlad!

Så, mina vänner - nu blir det ännu fler möten samt att noga välja ut en mängd bilder som kommer att visas på utställningen.

Senare samma dag, kl 18:00, möttes Willy och jag på Henriksberg. Jag kommer att få vara dj och quizmaster på klubben två gånger i månaden på hans klubb Aqualung. Bara spela 60- och 70talsrock såsom Led Zeppelin, ELO, Queen, Sweet...allt det där som är så jädrans bra. Förstår ni? Det här känns helt... overkligt. Jag fattar inte att allt händer nu. Det är helt fantastiskt! Jag är så glad, tacksam och... aah, vad bra allt är!
Troligtvis börjar jag lira skivor där någon gång i april. Jag hoppas in då Willy inte är där och får även lägga upp frågor och intron till olika låtar till ett eget ihopsatt quiz.
Helt perfekt. Det är det här jag har drömt om! Det är precis det här jag vill göra - och nu gör jag det, PÅ RIKTIGT!

Allting som jag vill kan jag göra,
för om man bara är positiv som fan så går allting bra!



Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: