måndag, mars 28, 2011

Bekännelser

Idag är det måndag. Jag är hemma från skolan. Dricker kaffe, redigerar bilder från helgen och läser på instuderingsfrågor till ett kommande prov i ekonomi.


Jag är inte förkyld, jag är inte sjuk, jag skolkar inte. Jag är utmattad.

Veckan som var har varit fullspäckat med möten, jobb, fotografering och möten med mängder av nya människor. Det är just det här jag brinner för och verkligen vill göra. Jag har haft kul, verkligen. Samtidigt måste jag få stanna upp ibland. Andas och komma ikapp mig. Jag lyssnar på min kropp.

Det är just det här jag går medieprogrammet för; att få komma ut, skapa nya kontakter, jobba som fotograf, gå på möten och planera kommande events. Det är ju det här jag vill jobba med, och medieprogrammet har varit en oerhört bra väg in till det. Men ibland blir det, precis som idag, att jag är tvungen att vara hemma från skolan. Det klart att det är tråkigt, men som sagt... jag går ju medieprogrammet för att få göra precis det här jag gör nu. Det är min dröm, och min dröm håller hela tiden på att uppdateras och går nu i uppfyllelse!


Idag råkade jag missa ett grupparbete. Det känns ingé vidare då jag vet att de påverkade min gruppkamrat. Jag är hemskt ledsen för det. Förlåt mig.

Man kan inte vara älskad och av alla. Det begär jag inte heller, men det är klart att jag mår dåligt när man hör massa jobbigt snack runt omkring en, bakom ryggen. Det gör ont och jag blir ledsen. Men för vem skull göra jag det här?
Jag går i skolan för min egen skull. Inte för någon annans.
Jag följer min magkänsla och gör det jag mår bra av.
Och det tänker jag fortsätta göra.


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: