fredag, mars 25, 2011

En fredagsförmiddag i mars



Jag äter frukost med mamma. Louie är ute på en morgonpromenad med sin mp3-spelare.
Mamma undrar om jag inte börjar tröttna på russin.
Nej, svarar jag snabbt.



Jag sätter mig ute på stentrappan en stund. Dricker kaffe och pratar med hönorna. Jag försöker njuta, men det blåser lite för mycket.



Hönorna och tupparna "boppar" och letar efter mat.
De har längtat efter våren.

Jag går in och duschar. Kommer ut och drar på mig ett par byxor, tröja, halsduk och jacka för att bege mig ner mot byn och handla.

Jag går förbi min grundskola och kommer ihåg de minnesfulla skolkonserterna i Bjärkehallen, orienteringarna uppe i Erskaskogen och den där jobbiga tiden i 8:an som jag bara blir ledsen av när jag tänker på.

När jag går förbi lekplatsen möter jag min gamla idrottslärare som jag hade i högstadiet. Vi vinkar till varandra.

Handlar lite mjölk, youghurt, bananer, avokado och choklad till min syster. Bara för att hon är den bästa systern man kan ha.

När jag kommer hem gör jag en quornpaj med soltorkade tomater, morötter och svinmålla.
Till den serveras en avokadosallad.
Nu har huvudvärken gått över. Ikväll ska jag försöka komma igång med instuderingsfrågorna till alla kommande prov i skolan, samt skriva spelningslistor till Radio 88 och Klubb JoJo. Nästa vecka har jag premiär för min dj-karriär på Henriksberg! Tjoho!

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

1 kommentar:

Elin Ekman Fritzell sa...

Gillar hu man ser att det står "Kram mig" på den ena mjölkkartongen! :D