lördag, mars 05, 2011

En kväll på 7ans Ölhall och Aqualung

Min syster och jag åkte in till Göteborg igårkväll. Vi skulle till vårpremiären av Aqualung, det är en klubb på Henriksberg som bara spelar 60- och 70talsmusik. Ligger strax brevid Bengans Skivhandel.



Barn klättrade i tåget mot stan. På Nils Ericssonterminalen var det också rörelse.



Vi var lite tidiga, så vi bestämde oss för att gå till 7ans Ölhall.



Det är väldigt litet, men mysigt inne på 7ans. Det var fullt med folk när vi kom, men på något sätt lyckades vi tränga in oss i ett hörn (brevid ett varmt och skönt element dessutom!) och beställde varsin öl. Louie köpte någon jättegod, Stella hette den.


När klockan var 21:30 kom vi till Henriksberg. Där var det också mycket folk.

Willy Wilhelmsson var kvällens DJ. Han är även min radiokollega på Radio 88. Sänder program som Thank God It's Monday på måndagar kl 13:00 - 15:00 och Aqualung på onsdagar kl 14:00 - 15:00.
En enorm eloge till honom för hans musikval under kvällen.

Det blev musikquiz, lite biljardspel och handskakningar med nya människor. Tog tvyärr inte fram kameran så mycket under kvällen, men jag hade väldigt trevligt.
Vad bra musik det finns. Jädrar i min lilla låda...




Jag vaknade imorse av att solen lyste på mig. Det såg så vårigt och fint ute. Det är plusgrader och snön håller på att smälta.
Åt frukost i lugn och ro och läste morgontidningen. Ingen baksmälla alls. Känns kanonbra.
Nu ska jag göra en spelningslista till nästa Radio 88-sändning.




Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: