söndag, mars 20, 2011

Trollhätan, blöta strumpor och andra djupa saker



Som jag berättade tidigare imorse åkte mamma och jag iväg mot Trollhättan idag. Redan i fredags pratade vi om en fotopromenad och att åka till ett hus mamma och Louie hade fått syn på några dagar tidigare.



Vi åkte till huset, men förmiddagsljuset låg helt fel och vi insåg att bilderna skulle inte bli så bra. Vi vände och åkte vidare istället.






Vi hittade ett gamalt växthus (såg det ut som i alla fall).






När jag skulle ta mig en närmare titt på bygget gick jag över isen. Till en början gick det ganska bra, men när jag nästan var framme hörde jag hur det började spricka under mina fötter och splash! Plötsligt var ena foten djupt nere i vattnet. Usch vad kallt det var!



Jag fick köpt ett par tråkiga, men välbehövda skor inne på Etage på Överby i Trollhättan.



En liten fikapaus hann vi med också. Mamma ville inte vara med på bild. Men det gör inget, jag tycker om henne ändå.
Vi pratade om framtiden och andra djupa saker.

Vi var hemma redan kl 14:00.
Resten av dagen har gått åt att sova och förlösa kattungar.
Gud så små de är, de små liven,
och Gud vad trött jag är nu för tiden. Varför är det så?


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

1 kommentar:

Sofia sa...

roligt att se bilder från trollhättan! :) det är där jag jobbar, det är hemskt mysigt!