fredag, juni 24, 2011

Det du inte såg

Mamma har länge pratat om ett jättegammalt och nästintill fallfärdigt hus strax utanför Sollebrunn. Hon ville att jag skulle följa med och titta på det någon dag.
Så, för ett par veckor sedan gjorde vi verklighet av saken och åkte dit för att titta på det.



Det var bland det "finaste" jag sett, om man nu kan säga så om ett sånt gammalt hus. Det var så fräckt, coolt och lite läskigt på samma gång. Det kändes som vilken vindpust som helst skulle kunna rubba det hur som helst.




Ägarna till huset var i ladan och tog hand om sina får. De hade huset mest som ett garage och hade slängt in massa saker där de inte ville ha. Barnbarnen brukade även använa det som lekstuga.



Vi frågade om vi gick gå in i huset och fotografera.








Man kände sig som ett litet barn när man gick det. Så jädrans mäktigt med massa kvarlämnade böcker, vykort och möbler.







Fina tapeter. Trots att de är över närmare 60-70 år så känner man igen mönstret och tanken från de absolut senaste tapeterna som är på marknade igen.



Vi kom in till köket...



...som var uppdukat, dagen till ära.







Jag hittade ett fotografi. Kände inte igen kyrkan och hittade heller ingen text på som kunde berätta vart det var någonstans.




Vi gick omkring i huset närmare 1,5 timme. Det tog aldrig slut! Jag ville se mer och fotogtafera, titta och utforska ännu mer!
Ägarna sa att vi var välkomna tillbaka. Jag längtar redan.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

1 kommentar:

Sara sa...

Vilka fantastiska bilder, keep it up Jo!