tisdag, juni 14, 2011

Hjulets dag i Gräfsnäs

Det är inte lätt att blogga när man inte har internet, men nu har jag lyckats ladda in lite bilder genom en annan dator och ett annat nätverk.
Så...
därför tänkte jag visa lite bilder från förra helgen, då min syster och jag var nere i Gräfnäs, Anten för att besöka Hjultes Dag. Massa veteranfordon stod uppradade på parkeringen och alla var välkomna att titta lite extra på bilarna.


Vi träffade vår kusin; Mikael. Han var snygg och farlig, som vanligt.



Det fanns väldigt, väldigt mycket att se nere i Gräfnäs. Vädret var helt perfekt; grönt gräs, blå himmel och en gassande sol.


Vi mötte upp radiokollegor till mig; Stefan Garyd och Mats Adelin. De hade i sin tur med sig ytterliggare ett par vänner; Rolf och Nisse. Vi fikade, pratade och diskuterade bland annat fotografering och skola.

Stefan hade åkt ner till Gräfsnäs i en görfrän Volvo Amazon.


Jag diggade Stefans bil!


Och det gjorde snusfabrorn också.


Vi åkte vidare ner till byn för att handla med oss lite fika. Bröd, kaffe, ost och körsbärstomater. Och bulle-gifflar, förstås.


Vi åkte hem till oss och åt ute i gröngräset. Solen lyste och det var en perfekt söndagseftermiddag.


Mats Adelin var glad.


Rolf Hilton och jag i en kameraduell. Han pushade på för att jag skulle anmäla mig till Alingsås Fotoklubb till hösten. Att jag inte tänkt på det tidigare...
Vi får se vad som händer till hösten, helt enkelt.



Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

1 kommentar:

Anonym sa...

HELT sinnes hur fina bilder du tar !!! Du skrev att du hade varit och fotat någon skol konsert? Kan du inte lägga in Alla bilder du tog där ifrån? =) Kul och sjukt bra blogg !!