måndag, juni 27, 2011

Morgonduon fast på Hönö

Den här måndagmorgonen sände jag morgonradio i Radio 88 med min kollega Stefan Garyd. Vi sände från 07:00 till 10:00. Åt jordgubbar, smörgåsar och drack kaffe. Hade tävlingar där lyssnarna kunde ringa in och vinna både skivor och filmer. Dessutom bjöd vi in en vinnare in till studion. En mycket lyckad sändning!

Efter sändningen bestämde vi oss för att äta lucnh ihop. Vi åkte vidare ut mot västkusten.


Stefan körde sin Volvo Amazon. Den bilen hade han även under Hjulets Dag i Gräfsnäs för några veckor sedan.



I väntan på att färjan ska ta oss till Hönö.




Det kändes skönt att få komma ut till havet. Andas luft som doftar tång och höra fiskmåsar och båtar som guppar i vattnet.




Vi satte oss på ett café; Hönökakan. Deras specialité var förstås brödet med samma namn och hade en riktigt bakugn inne i själva caféet, så att man kunde få direkt nygräddat bröd till måltiden.



Stefan och jag åt varmrökt lax med kokt potatis. Oerhört gott.



Både Stefan och jag tyckte om mussel-väggen som var inne på toaletten.



Vi tog oss en liten titt på ön. Pratade om framtiden och skoltiden. Radio och musik. Allt och ingenting.



Det blev en lång, men skön dag.
På vägen hem till Sollebrunn somnade jag i bilen. Stefan bara skrattade åt mig.
"Är du trött eller?"
Mhm...


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: