onsdag, juli 21, 2010

All things must pass



Alla vet väl vem George Harrison är. Om inte... ja, jag finner inga ord. Dumma!
George är jag väl bekant med genom The Beatles som vi spelar mer än ofta här hemma. Däremot är jag inte lika nära hans sologrejer. Så nu när jag letade efter en platta bland mammas vinylskivor hittade jag den här med honom, All Things Must Pass.
En skiva som jag så många, många gånger sett där, men aldrig fått för mig att spela. Tills nu.
Så nu sitter jag här, lyssnar på My Sweet Lord och diggar.
Det är ju bra! Go George! Go!
Aldrig förr har det varit så skönt att lyssna på musik, som om en spärr har släppt. Släpper alla hämningar och sätter på det som faller mig in. Spelar ingen roll om det är Supagroup, Billy Idol (jora, han lyssnade jag på imorse också!), Boomtoown Rats (jajamen, de hann jag också med!) eller George - allt är så bra! Faen vad bra musiksmak vi har i den här familjen. Vi är bäst.

Inga kommentarer: