söndag, juli 18, 2010

Stjärnluder och kokosmjölk

Idag försökte jag städa huset. Det gick sådär. Jag kom inte längre än till musikrummet (vi kallar det fortfarande så trots att det nästan är över ett år sedan vi sålda mitt trumset och tog ner alla bilder på våra gemensamma idoler från 70-talet). Det är andra rummet..
Hallen gick bra. Mamma tog andra ändan av huset. Vi satte på Magnus Ugglas platta Vittring som vi gjort så många gånger förr när vi varit själva hemma. Louie gillar nämligen inte den plattan, då får man passa på.
"DU VA ETT STJÄRNLUDER!", "ALLTING SOM JAG VILL KAN JAG GÖRA - AAAAH!" och "ÅH ÅH ÅH ÅH ÅH - NÄR HAN KYSSTE MEJ!" dånade från högtalarna. Skoj. Vi skrattade åt hans överklass stockholmska.
Jag stod för middagen. Linser, kokosmjölk och massa indiska kryddor blev en orangeröd röra som gick ganska bra att äta. Efteråt var jag så mätt och trött att jag mest låg på golvet och försökte sortera burkar och kassettband (bring them back!). Sen hamnade jag framför datorn igen. Jag sitter ganska mycket här. Oftast skriver jag och redigerar bilder. Det är sällan jag har någon konversation med någon. Fast det gör inget. Jag är så uppe i mitt photoshoppande. Fast om det är någon som skulle villa maila eller skriva lite till mig så blir jag glad.

Inga kommentarer: