torsdag, juli 22, 2010

Young, wild and free...eller?


Imorse gick jag upp 07:30. Kände verkligen för att sova vidare. Jädrans vad trött jag var. Men idag hade jag ett möte inplanerat i schemat. Klockan 09:50 skulle jag nämligen ta bussen mot Alingsås tillsammans med Louise. Vi hade tänkt ta en fika och sitta och snacka lite. Träffas lite sådär bara, inget märkvärdigt. Vi hade inte setts på ett tag, så det var trevligt att få träffa henne igen. Vi pratade mest om framtiden. Vi båda, 18 år och undrar; hur blir det med jobb, skola, partner, körkort, flytta hemifrån, familj? Faen också.

Jag vet inte. Det är så mycket saker som man borde göra hela tiden. Kanske stressar jag upp mig i onödan. Men vissa grejer är svåra att koppla bort. Jobb och körkort te x. Det kommer snart... Det är på G.
Man ska nog inte försöka tänka så mycket. Lev i nuet. Lätt att säga, svårt att utföra. Men, tja...
Vi får försöka helt enkelt.

Inga kommentarer: