tisdag, juli 06, 2010

Meeting with the boss



Jag gick fram och tillbaka en stund där i Gårda. Sen började jag bli hungrig, upptäckte att en sur gammal gubbe satt och stirrade på mig från sin ballkong. Det gjorde mig skrajsen, så jag kilade iväg mot Saluhallen för att käka lunch. Utanför entrén stod ett gäng ungdomar och hade någon form av teateroperasånggatumusikansshow. Anourlunda, men ganska skoj att kolla på!



Med ett par timmar kvar till att jag skulle träffa Calle så fortsatte jag att strosa omkring i stan. Det är fruktansvärt mycket REA överallt. Men man orkar inte, blir bara så trött av det. Jag köpte en Brämhults hallondryck och satte mig på centralstationen och läste massa gratistidningar som Nöjesguiden och Platsjournalen. Kanske kunde man hitta ett litet jobb, bara ett litet. Ibland blir jag stressad. Stressad inför framtiden. Är orolig för ekonomin, ska man gå på högskola eller inte? Hur ska jag få jobb? Tjäna pengar? Flytta hemifrån? Vah?
Hej kom och hjälp mig.
Jag försöker att inte tänka på det, men ibland dyker det bara upp. Ångestattacker som bara ploppar upp när man minst anar det som sen är så svåra att bara glömma.
Men, jaja... jag lyckades komma på andra tankar när jag läste Nöjesguidens klubbtips.







När klockan var 17:00 träffade jag Calle. Han kom cyklandes lagom till att det började regna. Vi promenderade från Svenska Mässan och vidare till järntorget för att ta en fika. Han tipsade mig om fik och klubbhak i stan. Han har ju trots allt bott där i hela sitt liv så något kunde han faktiskt tipsa mig om.
Vi drack cappuchino och åt blåbärsmuffins. Pratade media, högskolor, Alingsås Tidning och Göteborg. Hade en ganska nice stund. Inte så häpet. Bara satt och tjötade och hade det gött.
Vi satt där ganska länge. Först när klockan var 20:00 började jag bege mig hemåt. Först mot centralstationen, sen vidare mot Alingsås och därefter sista bussen hem mot Sollebrunn. Klockan 22:00 var jag hemma i byn. Somnade som en stock. Ont i fötterna och med en ful blodblåsa på fingret. Dumma spårvagn!
Men som sagt, en ganska härlig dag i stan.


Inga kommentarer: