torsdag, juli 22, 2010

We rand down to the sea


Igår kväll tog vi en tur till Vanderydsvattnet. Det ligger strax innan Koberg om man kör mot Trollhättan från Sollebrunn. Vi packade en liten picknickkorg och körde iväg när Louie kom hem från jobbet.

Det var en fin kväll och jag ångrar mig så att jag inte tog med kameran. Jag har alltid med den, vart jag än går. Knappt att jag kan gå och köpa mjölk utan den. Men så, den här kvällen kände jag bara Nä, jag lämnar den hemma ikväll.
Det skulle jag inte ha gjort.

En sån vacker kväll det var!
Solen lyste så märkligt genom molnen, svagt gul/orange/blått ljus över hela himlen. Sen började det regna, men tyst. Tyst, tyst regn över hela sjön. Plötsligt ser vi, ca 300 meter framför oss hur det börjar ösregna, samtidigt som det var helt torrt hos oss. Väldigt faschinerande att se, faktiskt. Men naturligtvis kom regnet även till oss bara några minuter senare. Det blev inget ösregn, men nog regnade det.

Översta bilden har mamma tagit. Jag dricker kaffe och ser ut över vattnet. Den andra bilden har jag tagit. Sen jag fick min Canon 550D har mamma tagit över min gamla digitalkamera. Jag var tvungen att ta ett kort från denna kväll, det var så fint..

Inga kommentarer: