fredag, juli 16, 2010

Häckner bjuder in

Jag känner mig lite mörbultad. Fast på ett skönt sätt. Den senaste tiden har det varit mycket fram och tillbaka med bussar och tåg kors och tvärs. Någonting hände i måndag. Proppen har gått, fast på ett positivt sätt. Jag fick tummen ur till att göra så mycket saker.
Jag ringde nog närmare ett tiotal samtal under förmiddagen. Jag var på hugget och ville sätta igång att skriva, åka ut, iväg, plåta! Allting! Jag ringde till Liseberg, försökte få tag på Carl-Einar Häckner, ringde hans pappa, ringde till Olle Ljungström, en teaterskådis i Göteborg, konstnären Ola Åstrand oc... asså jädrar vad roligt och skönt det kändes efteråt.

Den här veckan har varit fullspäckad med olika möten. I onsdags träffade jag Carl-Einar Häckner (se bilden till höger) och fick hälsa på honom i hans loge bakom scenen. Vi pratade duvor, trolleri och luftballonger. Han är snäll. Idag, fredag, kom artikeln i Alingsås Tidning - kolla in den vettja!
I samma veva träffade jag David från förra helgen. Vi träffades på Henriksberg i Göteborg då bl.a The Spiders spelade där. Kolla in några äldre inlägg så hänger ni med! Jag, Louie och han diskuterade musik, åt glass och kollade på Häckner. Skön sommarkväll i Göteborg.

Igår torsdag tog jag tåget och hoppade av i Norsesund. Där hälsade jag på konstnären Ola Åstrand. Mycket snäll, lugn och gó människa. Mycket bra musiksmak dessutom. Mycket bra. En intervju med honom kommer förhoppningsvis i måndagens upplaga av Alingsås Tidning.
Efter hand kommer alla mina intervjuer, artiklar och reportage publiceras på http://www.jsvin.blogg.se/. Där kommer även texter med människor som inte har med Alingsås Tidning att göra publiceras. You will see...

Om några timmar drar jag iväg igen. Den här gången hälsar jag på Elisabeth Gadd. Hon är konstnär och trädgårdsfantast och bor här nere i Sollebrunn. Ska bli kul!
Well, well... en kort liten statusuppdatering blev det där. Nu ska jag fortsätta med min text om Ola. Tackar för mig!

Inga kommentarer: