fredag, januari 14, 2011

"Berättelsen finns där du är"




Som så många gånger förr satt jag och Raymond och pratade inne på hans kontor idag.
Han visade upp tre nya fototidningar för mig, som jag fick låna med mig hem.
Tack ska du ha.

Efter skolan slut, strax efter klockan 15:00, satt jag på bussen påväg hem till Sollebrunn.
Jag började läsa lite smått i dem, bl a Framtidens Fotografi.
"Berättelsen finns där du är" stod det i ledaren på förstasidan, skriven av chefredaktören Jenny Morelli.

Det var bra skrivet. Det stämmer ju så bra.
Många kör med "udanflykter" eller dåliga ursäkter när det gäller fotografering.
"Det finns ju ingenting att fota. Allting är så tråkigt!" (Jag erkänner, jag har också sagt så...).
Jag förstår inte riktig, för allt går faktiskt att fota. Allting. Sen är det en annan sak vad man har för smak när det gäller konst och fotografering. En bild behöver inte vara skarp för att den ska vara intressant och vacker.





"Lyft blicken och upp med kameran! Berättelsen finns precis där du är!" avslutar Jenny.
Jag gjorde som hon skrev och fotograferade lite min 30 minuterlånga bussresa hem.





Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: