söndag, januari 16, 2011

Musikaliska tipset

Tjenare tjenare!
Idag tänker jag göra er uppmärksamma på ett band som jag pratat om så många gånger förr.
Det är engelskmännen i bandet The Jim Jones Revue.
Tänk bakåtslickat och vattenkammat hår och snabba pianoriff. Garagepunk-rockabilly.
Jag har aldrig tyckt om den där rockabilly-grejen, alltså med det där sliskiga håret, fräna bilar och sånt där. Men det här...alltså, det är något helt annat.
Första gången jag hörde talas om The Jim Jones Revue var genom skivexpedit vid namn Martin. Han jobbar på en skiv/merchandies-butik som heter Rockhouse, ligger på Kungsgatan i Göteborg.
Han skickade den här länken till mig på Facebook. Jag lyssnade och efteråt var jag fast...
Kolla in själva, det svänger som bara den!


Visst svänger det?! Jädrar i min lilla låda alltså.
Låten finns med på deras senaste platta Burning Your House Down - en riktigt kanonplatta.


Bilder från The Jim Jones Revue's spelning på Pustervik,
8 december-10.

Tänkte slänga upp en låtlista med fem låtar som jag tycker att ni ska kolla in med The Jim's.
Klicka på låttitlarna för att lyssna på Spotify.

1. Shoot First från Burning Your House Down
2. Burning Your House Down från Burning Your House Down
3. Princess & The Frog från The Jim Jones Revue
4. Big Len från Burning Your House Down
5. Freak Of Nature från Here To Save Your Soul

Dansa, sväng och rocka loss!
Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: